Likvidace firmy: připravte se na 20 náročných úkolů

30. září 2020

Rozhodli jste se dobrovolně zlikvidovat firmu a teď jste nemile překvapeni, že se celý proces táhne už několik měsíců nebo dokonce let?

Cílem likvidace společnosti je ukončení veškerých jejích aktivit a vymazání z obchodního rejstříku, což je ale v České republice tak trochu nadlidský úkol. A nezmění to ani očekávaná novela zákona o obchodních korporacích.

Likvidace firmy: připravte se na 20 náročných úkolů

Pokud se do řízené likvidace pustíte sami, čeká vás těchto 20 úkolů:

  1. Obrnit se trpělivostí
  2. Propustit zaměstnance
  3. Absolvovat kontrolu splnění zaměstnanecké agendy
  4. Vydat rozhodnutí o zrušení společnosti stvrzené notářským zápisem
  5. Jmenování likvidátora
  6. Zveřejnit likvidaci ve veřejném rejstříku a v Obchodním věstníku
  7. Vyhotovení účetní závěrky a uzavření účetních knih
  8. Sestavení zahajovací rozvahy
  9. Soupis jmění společnosti
  10. Informovat o likvidaci všechny známé věřitele
  11. Vymoct pohledávky společnosti
  12. Ocenit majetek společnosti
  13. Dotázat oblastní archiv
  14. Odborně zpeněžit majetek společnosti a vypořádat veškeré dluhy společnosti s ohledem k daňovým dopadům
  15. Podat řádné daňové tvrzení
  16. Deregistrovat firmu od jednotlivých daní
  17. Dotázat správce daně o souhlas
  18. Připravit závěrečnou zprávu likvidátora
  19. Zajistit archivaci dokumentů 10-35 let
  20. Podat návrh na výmaz společnosti z obchodního rejstříku

…to vše s péčí řádného hospodáře! Bez ekonomů, bez právníků, bez daňových a transakčních poradců? Nemyslitelné.

Už rozumíte, proč je v Česku desítky tisíc neaktivních firem a u některých se táhne jejich likvidace ještě z 90. let?

Ušetřete svůj čas, peníze i nervy a svěřte veškeré starosti a povinnosti s likvidací společnosti nám.

Přečtěte si případovou studii, jak jsme pomohli vyřešit likvidaci společnosti obratem a se ziskem.

Zpět

Máte zájem o naše služby? Chcete se na něco zeptat?

Napište nám
Zavřít
Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem Prohlášení o ochraně osobních údajů.